31 юли 2007

АДМИНИСТРАТИВНИ ПРОЦЕДУРИ И СРОКОВЕ

Административни процедури и срокове

Всички студентски молби се депозират в отдел “Студенти” и се разглеждат на Декански съвет.
Срокът за получаване на отговори на молба и извършване на административни услуги е до 14 дни от датата на подаването й.

Ценоразпис на административните услуги според ЗАПОВЕД № РД19-44 /28.01.2005
• Академична справка за завършили или напуснали Университета в срок от 5 работни дни – 50 лв.
• Удостоверение за образователно-квалификационна степен “магистър” – 10 лв.
• Комплектуване и заверка на учебни планове и програми за чуждестранни университети – 40 лв.
• Издаване на уверение за напуснали или завършили лица – 3 лв.
• Издаване на служебна бележка, уверение или документ за резултатите от кандидатстудентски конкурс – 3 лв.
• Възстановяване на студентски права след отстраняване – 30 лв.
• Разрешение за преместване от друго висше училище – 250 лв.
• Издаване на дубликат на изгубена или унищожена студентска книжка за действащи студенти – 10 лв.
• Издаване на академична справка за действащи студенти – 10 лв.
• Разрешение за прекъсване на учебната година поради частично продължаване на обучението в чуждестранен университет – една семестриална такса.
• Разрешение за явяване на изпит след редовната и поправителната сесия – 20 лв.
• Разрешение за преместване в друго висше училище – 25 лв.
• Разрешение за преместване в друга специалност, от редовна в задочна форма на обучение и обратно – 15 лв.
• Издаване на уверения – 1 лв. (Забележка: уверения не се заплащат, когато са предназначени за военните власти, за дирекция “Пенсионно осигуряване”, за кандидатстване за студентско общежитие и за БДЖ.)

Академична справка се издава на действащи студенти без заплащане:
• За програма “Сократ”;
• За конкурси за отпускане на правителствени стипендии за обучение чрез МОН;
• За други академични стипендии чрез Университета;
• За не семейни студенти с починал родител и член на семейството – инвалид;
• За студентки с деца до 6 годишна възраст.

Записване за нова учебна година:
• Новоприетите студенти се записват съгласно заповед на Ректора след приключване на последното класиране.
Необходимите документи за записване се закупуват от университетските книжарници.
Записването може да става и от упълномощено от студента лице.
Студентските книжки се получават в първия учебен ден в съответната специалност;
• За положилите всички изпити през конкретната учебна година студенти необходимите документи за записване са студентска книжка и квитанция за платена семестриална такса.
Срокът е от 15 септември до 1 октомври.
Студентската книжка задължително се подпечатва от филиалните библиотеки.

Заплащане на студентска такса
Семестриална такса се заплаща в касата на Факултета по журналистика и масова комуникация (кабинет 10).

Продължаване на обучението с неиздържани изпити от предходната учебна година
Решението за условията, с които студентите се допускат да продължат образованието си през следващата учебна година, ако не са успели да положат успешно всичките си изпити, се взема от Факултетния съвет и се отнася за всички студенти във Факултета.
Ако имате неиздържани изпити на първа и втора сесия, от официалните табла можете да се информирате за възможностите дали и как да продължите обучението си.
Допуска се записване за нова учебна година с един не положен изпит само и единствено от предходната учебна година.
За да бъде осъществено такова записване, е необходимо:
• Да депозирате в отдел “Студенти” изрична молба (свободен текст) до Декана на Факултета;
• Да се информирате в отдел “Студенти” за взетото от Деканския съвет решение;
Ако молбата е одобрена, получавате индивидуален протокол за явяването си на изпит. Условният изпит се полага задължително до края на учебната година в рамките на редовните изпитни сесии.

Издаване на уверение
Уверението е официалният документ, удостоверяващ студентското положение; бланката е утвърдена чрез Държавен вестник и само тя се попълва, заверява, превежда, легализира.
Уверения се закупуват от книжарниците в Университета.
Попълват се собственоръчно и се заверяват в отдел “Студенти”.
Използвайте записването си за нов семестър, за да подготвите и заверите всички необходими за годината уверения.

Легализиране на документи
Легализирането на документи се извършва от Министерство на образованието и науката. Необходимо ви е при кандидатстване за обучение в чужбина, най-често при признаване на положени изпити, академична справка и т.н. За подготовката на легализацията на програми за положени изпити е необходимо:
• Да разпечатате от сайта програмите на положените дисциплини, ако се обучавате по действащия учебен план;
• Да получите от секретарите на катедри конспектите и програмите на положените изпити, ако сте завършили образованието си;
• Да депозирате в Деканата на факултета подготвените програми заедно с академична справка или копие от дипломата си;
• В срок от 4 работни дни от Деканата да получите официалното писмо и заверените програми, които да депозирате в Министерството на образованието.

Получаване на препоръки
Молба за препоръка можете да отправите към всеки член на преподавателската общност. Изготвената препоръка поставете в незапечатан плик, който преподавателят подписва.
Донесете незапечатания плик и препоръката в Деканата. Препоръки, засягащи кандидатстването в институция, която е подготвила нарочни образци, задължително се подписват от Декана или заместник-декана по международната дейност и се подпечатват в деканата.

Учебни процедури и срокове
• график на семестъра
Определя се ежегодно със заповед на Ректора за двете форми на обучение – редовна и задочна, за двете квалификационни степени – бакалавър и магистър. За него може да се информирате в сайта на ДЖАК и от информационните табла пред специалностите и отдел “Студенти”.
• разпис на учебните занятия
Програмата за учебните занятия – лекционни курсове и семинарни занятия, се изготвят от Учебен отдел по курсове, дни, часове, преподаватели, аудитории. Графикът се подготвя до три дни преди началото на семестър и се излага на информационните табла във Факултета. Важно е да знаете, че всички промени в разписа на лекции се нанасят на информационните табла, така че дори да сте се запознали с него, следете за промени в тях.
• график на изпитната сесия
Изготвя се от секретарите на катедрите и се обявява на информационните табла пред факултетните канцеларии.

Избор на свободно избираеми и факултативни дисциплини
Преди да изберете свободно избираеми и факултативни курсове, е необходимо:
• Да се информирате от учебния план на специалността за конкретния брой свободно избираеми и факултативни дисциплини, които сте задължени да изслушате и по които да положите изпит. Информация за това може да получите от учебните планове за двете степени на обучение. За консултация по отношение на всички въпроси, засягащи учебния план, можете да се обърнете към секретарите на катедрите;
• Да разберете от информационните табла за предлаганите дисциплини и техните лектори. Всяка конкретна специалност поставя срокове за начало и край на избора на свободно избираеми дисциплини;
• Стриктно да спазвате посочените срокове за записване.
За зимния семестър на нова учебна година изборът става в края на летния семестър.
Можете да изберете свободно избираеми дисциплини и от предлаганите от други факултети, ако хорариумът и общият брой кредити е равен с този на дисциплина със същия статут в учебния план на вашата специалност.
Предоставя ви се възможността да се откажете от избрана вече дисциплина. Отказът ви обаче не бива да е по-късно от две седмици след стартирането на самия курс.

Дипломиране – условия, процедури, срокове
За сесиите по защита на дипломни работи можете да се информирате от учебния план на конкретната специалност (за бакалавърска степен) или конкретната програма (за магистърска степен).
За да бъдете включени в протокола на определена сесия по защита на дипломни работи е необходимо да подадете молба, адресирана до ръководителя на катедра в началото на последния семестър от обучението си.
Молбата се депозира при секретаря на катедрата, който ви информира за датата на катедреното заседание, на което ще се разгледат студентските молби.
От секретаря на катедрата се информирате дали молбата ви за разработване на дипломна работа с избраното от вас заглавие и научен ръководител е одобрена;
При положителен отговор от страна на катедрата можете да започнете разработването на дипломна работа.

Изготвяне на диплома – срокове и процедура
За да ви изготвят диплома трябва да предадете в отдел “Студенти” паспортна снимка и бележка от посещаваните библиотеки на катедрите поне три месеца преди срока на получаване.

Няма коментари: